Rusza hybrydowy serwis Stopklatki TV
Stopklatka TV, pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce, po okresie testowym oficjalnie uruchomiła zapowiadany wcześniej serwis telewizji hybrydowej (HbbTV).
Serwis Hbb Stopklatki TV ruszył testowo pod koniec roku 2014, ale od środy 4 marca widzowie Stopklatki TV w prawym dolnym rogu ekranu zobaczą napis TELEWIZJA HYBRYDOWA i symbol „czerwonego przycisku”. Do korzystania z serwisu wystarczy podłączony do Internetu telewizor odbierający sygnał naziemnej telewizji cyfrowej.
Telewizja hybrydowa to technologiczna ewolucja koncepcji telegazety, a zatem jednym z jej zadań jest zwykle informowanie widza o tym, co może obejrzeć na antenie danego kanału. Nie inaczej jest w hybrydowej Stopklatce po naciśnięciu czerwonego guzika pilota: dział PROGRAM TV to przejrzysta ramówka z informacjami o poszczególnych filmach i serialach. Dane o obsadzie wzbogacone są krótkim opisem, galerią fotosów i zwiastunem, a także średnią oceną, wystawioną przez użytkowników portalu filmowego Stopklatka.pl. Wybór najciekawszych propozycji Stopklatki TV w najbliższych dniach znaleźć można w zakładce POLECAMY. To pozycje, które zdaniem redakcji kanału szkoda przegapić: kasowe hity, najlepsze filmy rozrywkowe, kultowe tytuły.
Integrację serwisu HbbTV z filmowym portalem najlepiej widać w dziale AKTUALNOŚCI. Ten multimedialny przegląd aktualności i ciekawostek przygotowywany jest przez redakcję Stopklatka.pl. Treści tu publikowane związane są nie tylko z aktualną ramówką Stopklatki TV. Telewizyjni kinomani mogą śledzić, co dzieje się aktualnie w świecie popkultury: dowiedzą się o nadchodzących premierach i filmach, do których dopiero kompletowana jest obsada, zapoznają z recenzjami tytułów, które już wyświetlane są w kinach, obejrzą najnowsze teasery i zwiastuny, przeczytają plotki z planów i nie zawsze poważne rankingi.
Hybrydowy serwis Stopklatki TV to na razie przede wszystkim dodatkowy kanał komunikacji z widzami. Otwiera jednak nadawcy ciekawe perspektywy: na przykład oferowania nowych form reklamowych, atrakcyjnych zwłaszcza dla reklamodawców ze świata show biznesu (choćby dystrybutorów kinowych) czy integracji z usługami typu second screen.