Kampania Stopklatki TV: kosmonauta, zombie… oraz Katarzyna Maciąg i Jerzy Stuhr
Wystartowała kampania wizerunkowa Stopklatki TV, pierwszego bezpłatnego kanału filmowego. Jej gwiazdami są Katarzyna Maciąg i cała grupa dość osobliwych postaci.
Filmy są jak ludzie – zaczyna swoim charakterystycznym głosem Jerzy Stuhr, a po chwili nad podwórkiem podwarszawskiego domu zawisa astronauta… Tak zaczyna się wizerunkowy spot Stopklatki TV, którego bohaterka (w tej roli Katarzyna Maciąg, znana m.in. z komedii romantycznej „Facet (nie)potrzebny od zaraz”) w codziennym życiu spotyka postaci ze swoich ulubionych filmów. Stąd w reklamie Rycerz, Mag, Zombie czy Pirat. A ponieważ w jesiennej ramówce Stopklatka stawia zwłaszcza na dwa nowe seriale – „Muszkieterów” i „Z pamiętnika położnej” – postaci z nich także przewijają się w spocie.
Kampania spotowa pojawi się w kanałach tematycznych oraz w kinach sieci Helios i Cinema City. Oprócz reklamy wizerunkowej będzie można zobaczyć także osobny zwiastun „Muszkieterów”, których Stopklatka pokazuje jako pierwsza telewizja w Polsce. Postaci znane ze spotu pojawiają się także na nośnikach reklamy zewnętrznej (billboardy i citylighty) oraz w tygodnikach i dwutygodnikach telewizyjnych.
Odkryj filmy warte spotkania – brzmi hasło kampanii. Odkrywać je można oczywiście na antenie, ale też dzięki specjalnie przygotowanej landing page kampanii. Można tam „wyczarować” (metoda nie jest bowiem w pełnie naukowa…) najlepszy dla siebie film, odpowiadając na kilka pytań, poznać największe „gwiazdy” Stopklatkowej ramówki, a także wziąć udział w filmowym konkursie.
Stopklatka TV wystartowała 15 marca 2014 r. jako pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce – i z marszu weszła na podium kanałów serialowo-filmowych. Już w sierpniu stacja osiągnęła miesięczną średnią 1% udziału w widowni z grupy komercyjnej (16-49). Stopklatka TV bardzo szybko stała się jednym z ulubionych kanałów w ofercie telewizji naziemnej. W sierpniu gromadziła średnio 2,49% widowni z grupy komercyjnej korzystającej tylko z NTC. Dobrą pozycję kanału potwierdziły też badania „Projekt Cyfrowizja”, opublikowane przez dom mediowy MEC. Zaledwie dwa miesiące po starcie (sondaż przeprowadzono w maju 2014 r.) Stopklatka znalazła się tam na piątym miejscu wśród najciekawszych kanałów naziemnych – zaraz za wielką czwórką.