Rynek VOD wg serwisu Stopklatka.pl

Z VOD korzystamy coraz chętniej, a głównym narzędziem do zamawiania i oglądania filmów i seriali jest komputer - wynika z badań przeprowadzonych przez dział marketingu i reklamy portalu filmowego Stopklatka.pl.

Aż 90 procent zapytanych internautów wie, czym jest usługa VOD. Tylko co dziesiąty badany z nazwą Video On Demand się nie zetknął. Jednak nie każdy, kto zna tę usługę, skorzystał choć raz z VOD. Na pytanie "Czy korzystałeś kiedykolwiek z usług VOD (Video On Demand)?" pozytywnie odpowiedziało 68 procent badanych.

Ciekawie wygląda podział na urządzenia, z których korzystają badani do korzystania z VOD. Pamiętając, że każdy z ankietowanych miał prawo do wielokrotnego wyboru, najpopularniejsze wskazania wyglądają następująco:
- komputer 78 procent
- telewizja kablowa 22 procent
- smart TV 22 procent
- telefon 22 procent

W dalszej kolejności wskazywano tablet i telewizję satelitarną.

Osoby niekorzystające do tej pory z VOD są zainteresowane tą formą usługi, nawet gdyby wiązałaby się z koniecznością opłaty (zarówno jednorazową, jak i w formie abonamentu).

Za najbardziej przystępną cenę za korzystanie z usługi internauci wskazali kwotę od 1 do 5 złotych (58 procent badanych). Sumę od 5 do 10 złotych wskazało 31 procent ankietowanych.

Ankietowani za pośrednictwem VOD poszukują najczęściej filmów (60 procent ankietowanych) oraz seriali (36 procent wskazań).

Za największy problem w korzystaniu z usługi VOD internauci wskazali brak dostępu do informacji o oferowanym repertuarze (aż 46 procent wskazań).

Badanie przeprowadzono w dniach 5-10 grudnia 2012 roku. Więcej informacji udziela dział marketingu i reklamy Stopklatka.pl